Izvještaj Pannonia 300

CAM00151

Odvoženo je 4. izdanje biciklističkog breveta Pannon 300.  Start je opet bio iz TK Cimper u Murskom Središću, ali smo zbog stečaja istog bili zakinuti za organizaciju grill-party večer uoči starta. Bungalovi zatvoreni, pa su noćenja ranije pristiglih bila u travi na ugodnih 17 celzijusa. Ujutro nas se okupilo 24 randoneura i 2 blagajnice iz TZ grada Mursko Središće. Struktura je bila: 5 Međimurca, 14 Hrvata, 1 Slovenac i 4 iz Bosne.Dakle 23 muža i jedna „Iron Lady“.

Trasa je bila jednaka prošlogodišnjoj, uz dodatak jedne nove kontrolne točke. Vozilo se prema sjeveru kroz mađarsko i austrijsko Gradišće uz nekadašnju Željeznu zavjesu, prolazeći pritom kroz brojna sela naseljena Hrvatima. U Petrovom Selu na 77.-om km nakon 2h:40min. vožnje smo se i ove godine zaustavili u maloj gostionici Nazdravlje gdje smo ponuđeni kavom i pecivom. Pošto je i tempo grupe bio ne prebrz, bez žurbe, i tu smo malo duže odmorili, jer je temperatura porasla i dala do znanja da nas čeka paklena vrućina. Slijedeća kontrola je bila nakon nepunih 20 km u dvorištu Kulturnog doma u Nardi. Ova prigodna kontrola je uvedena, jer je Narda mjesto pobratimljeno sa gradom Mursko Središće. I ovdje smo srdačno dočekani i ponuđeni pecivom i kavom. Posebno nam je odgovaralo odmoriti se na travi u hladovini. Glavnina od petnaestak vozača je krenula dalje put Kisega, dok su kasnije pristigli mogli uživati u pripremama tamburaša za Dane Hrvata u obližnjem Sombatelju. Teren je dalje postao lagano valoviti, pa su se uz vrućinu počeli javljati i prvi znaci umora. Posebno smo bili zanimljivi skupinama obada koji su nas saljetali i vjerno pratili kroz polja. Nakon 20-tak km stižemo u Kiseg, grad senjskog kapetana Nikole Jurišića koji je 1532 grad obranio od Turaka. Primjereno tome je i kontrolna točka ovaj put postavljena u dvorištu utvrde. I ovdje smo dočekani uz peciva od hrvatskog domaćina. Taman kad je crkva označila „podne“, a to je samo u Kisegu u 11 sati, napustili smo ovaj simpatični grad biser arhitekture i nakon nekoliko kilometara zajašili valove austrijskog Gradišća. Sunce je skoro pa na vrhuncu i nemilice prži, a obadi samo začinjavaju dojam. Glatke široke ceste sa malo prometa, konstantno valoviti teren i pogled u nedogled su glavne karakteristike krajobraza. I dalje se nižu hrvatski natpisi na tablama dobrodošlice na ulazu u gotovo svako selo. Veći broj vjetroelektrana samo naglašava otvorenost prostora, a i govori da bi moglo biti i vjetra. Prolazimo kroz „Zemlju Frankovke“, te se iz austrijskog Gradišća lagano spustimo opet u mađarski dio, u Koljnof i poznati restoran Levandu. Ovdje je gornja mrtva točka breveta. Konačno, nema dalje. Na redu je odmor uz ručak. No, i tu su se domaći Hrvati pobrinuli za naša suha grla. Ugođan, lijep i smiren ambijent na terasi u hladu, ali treba krenut natrag. Rekli bi: noć bude (iako je bilo tek 13h). Očekuje nas još samo jednakih 160 km. Sunce je na maksimalnom režimu.  Treba se ponovno opet lagano uspeti na valove Srednjeg Gradišća. Vjetar puše u prsa, taman da malo smeta, ali i da smanji pakleni osječaj. Hladovina svakog drva je dragocjena, a i pokoji oblačak se smilovao. Vinogradi i žitna polja se smjenjuju pored nas. Nakon 40-tak km smo ponovno u Kisegu, te se rashlađujemo i odmaramo uz pumpe s vodom ko pravi iscrpljeni ratnici. Vidi se na licima, svima. Pa, niti piće na terasi restorana nije naodmet.  Opet nam slijedi dionica od 40-tak kilometara izmjenjivim ritmom po neravnom terenu istočnih obronaka gore Geschriebenstein / Pisani kamen. Srećom, ovaj put nismo išli preko vrha. Do posljednje kontrole opet u Petrovom Selu smo došli već pomalo na rezervi sa snagom. Dobro su nam došli svi prehrambeni ostaci iz džepova. Ipak, iznenađenje dana je bio sladoled. Pa kad mu se još doda coca-cola, energija se brzo obnovi. Ipak, do cilja su još 77 km bez mogućnsosti opskrbe i valjalo se i odmoriti i napuniti. Lakše smo krenuli dalje osvježeni, a i temperatura je popustila. Znali smo da smo svakim prijeđenim kilometrom sve bliže cilju. Cesta je postajala sve lošija, ali su barem šume pružale hlada. Uz jedno usputno stajanje i punjenje vode u nečijem vrtu, vratili smo se nazad taman do punog mraka iza 21h. Konačno je usljedilo opuštanje, prepričavanje događaja i druženje uz fine pizze na terasi pizzerije Vuri. Nogomet između Nijemaca i Talijana nismo niti doživljavali. U ovoj borbi je bilo i ranjenih, izbodenih, ali je tek jedan učesnik junački izgorio u žaru borbe i prije vremena napustio poprište.

Zbog obaveza i preklapanja sa drugim manifestacijama su izostale domaće snage, a i nedugo prije završena ekstremna utrka HardCro je (od)uzela danak u brojnosti. Ipak, 2 Hard muža su smogla snage i odvozila brevet sa nama. U Hard spada i Kristijan koji je na start iz Ludbrega stigao biciklom, ali preko Krapine i Maribora i u limitu uspješno završio brevet. I vratio se doma biciklom.

Na pruženoj pomoći pri zbrinjavanju umornih biciklista zahvaljujemo:

• TZ grada Mursko Središće i  Dolores Vrtarić,
  • Hrvatskoj samoupravi Petrovog Sela, predsjednici Ani Škrapić – Timar
  • Hrvatskoj samoupravi Narde, predsjednici Juliji Bošić – Nemet
  • Načelnici Narde, Kristini Glavanić
  • Hrvatskoj samoupravi Kisega, predsjedniku Šandoru Petkoviću
  • Hrvatskoj samoupravi Koljnofa, predsjednici Ingrid Klemenšić

Naravno, tu su i Csaba Wagner iz Nazdravlje i Johnny iz Levande.

And Oscar goes to: Timea Horvat, smo joj fali bicikl da postane randonneurka.

1. Tomašković Valerije – 14:21

1. Ćurić Damir – DNS

1. Keser Nemanja – 17:30

1. Basta Bojan – 17:30

23 randonnneura uspješno završilo.